Ve 4. B jsme ověřili: 1 litr opravdu = 1 dm³

Ve 4. B jsme si ukázali, že matematika nemusí zůstat jen na papíře. Naši čtvrťáci se v rámci učiva o objemu pustili do kreativního projektu, během kterého si nejen vyrobili vlastní „akvária“, ale také si na vlastní oči ověřili známou poučku: 1 litr = 1 dm³.
Od odhadu k důkazu - matematika v praxi
Nejprve si děti vyzkoušely odhadnout objem různých nádob. Následně obdržely zadání – vytvořit si vlastní krabičku o rozměrech 10 × 10 × 10 cm, tedy přesně 1 dm³.
Do těchto krychlových nádob jsme pak postupně nalévali 1 litr vody. Výsledek? Vědecky přesné a prakticky ověřené: litrová lahev naplnila krabičku až po okraj.
Když přesnost rozhoduje
Ne všechna „akvária“ dopadla stejně – některé byly menší, jiné nepřesně slepené, a tak voda přetékala. To nám krásně připomnělo známé pravidlo: „Dvakrát měř, jednou řež“.
Děti se tak naučily, že v matematice i v tvořivé práci hraje přesnost zásadní roli.
Zážitkové učení, které dává smysl
Tato aktivita nebyla jen o číslech a objemech. Ukázala dětem, jak se teoretické znalosti proměňují v praktické dovednosti. Učily se spolupracovat, ověřovat své výpočty, pracovat s chybou a přemýšlet v souvislostech.
👉 Sledujte další zajímavé projekty našich žáků nebo se podívejte, jak učíme matematiku i další předměty s důrazem na praxi, tvořivost a porozumění.