Zahrada badatelů
Zahrada badatelů šk. rok 2025/2026
V letošním školním roce se děti ze školní družiny pustily do práce na zahradě. Společně odplevelily a připravily dva vyvýšené záhonky, do kterých zasadily kytičky a jahody. Díky podpoře rodičů jsme měli dostatek krásných sazeniček.
Každou středu se malí zahradníci těší na kontrolu svých rostlinek, sledují, jak rostou, kvetou a sílí. O záhonky pečují s nadšením a plánují přidat další záhonky, tentokrát i s malinami.

Zahradničení je pravidelnou součástí středečního programu školní družiny. Děti se přitom učí o přírodě, bylinkách a o tom, jak se starat o živé věci s láskou a trpělivostí.
Máme radost, že děti práce na zahrádce baví — jejich zápal a péče jsou pro nás tou nejlepší odměnou.
Zahrada badatelů šk. rok 2021/2022
Konečně už máme po zimě zahradu opět v provozu!!!
Bohužel covidová doba zasáhla negativně i do provozu naší badatelské zahrady. Distanční provoz školy neposkytoval možnost pracovat na zahradě a plně ji využít.
Ale teď je naše zahradničení v plném proudu. Provoz jsme zahájili v březnu brigádou. Sešli se rodiče, pomáhaly děti. Společně jsme vyčistili nepříjemná zákoutí zahrady, obnovili jsme záhony, vyčistili jezírko. Děti nadšeně natíraly domeček a černé tabule na psaní. Na plotě přibyly police z palet, které už máme osazené rostlinkami. Celkově zahrada prokoukla, je příjemnější a veselejší.

Postupně, jak počasí dovoluje, vysazujeme nové keře a přísadu, aby byla zahrada co nejvíc rozmanitá, barevná, voňavá a aby bylo co ochutnat.
S příchodem teplého počasí už probíhá na zahradě vyučování. Děti se starají o rostlinky a pozorují, jak se mění a rostou. Odpoledne využíváme zahradu pro školní družinu. Děti si zde hrají, relaxují nebo zkoumají přírodu. Každý den je zahrada jiná a vždycky se tam těšíme.
Podívejte se, jak si zahradu užíváme – fotografie zde.
Zahrada badatelů šk. rok 2019/2020
V letošním školním roce nám již ZAHRADA BADATELŮ poskytuje tradiční zázemí pro výuku pracovních činností, výtvarné výchovy, prvouky, ale často také čtení, matematiky nebo angličtiny.
V odpoledních hodinách ji využívá školní družina jako místo pro relaxaci, hru a zkoumání proměn v přírodě.
Přes prázdniny vyrostl na zahradě altánek pro potřeby vyučování a také školní družiny. Dále byla zahrada vybavena domkem na nářadí, barely na vodu, kompostérem a přibyl také květinový záhon.
V září proběhl WORKSHOP Bylinková spirála, kde pod vedením permakulturní designérky žáci vystavěli bylinkovou spirálu s jezírkem a navíc i suchou zídku.Škola je vybavena výborným didaktickým materiálem, který třídy hojně využívají (badatelské batůžky, lupy, mikroskopy, klíč k určování, sušička ovoce atd.)
Dále se chystá školní družina vybudovat pocitový chodníček. Součástí projektu je i vzdělávání pedagogů. Celý tým celkem absolvuje tři semináře.
Před zimním počasím se chystáme instalovat krmítka a osadit vnitřní plantária. Zahrada se i nadále bude zaplňovat, v posledních dnech přibyly naučné tabule.Pro vyučující i děti je Zahrada badatelů velkým přínosem, příjemným místem a zároveň přírodní učebnou. Místem, kde můžeme každý den vidět něco nového.
Na učitelském Bum meetingu 2019, který organizovala naše škola, byl jeden z workshopů zaměřen i na Zahradu Badatelů, snažíme se inspirovat ostatní!
Podívejte se, jak aktuálně vypadá naše Zahrada badatelů →
Zahrada badatelů šk. rok 2018/2019
Ve školním roce 2017/2018 se v našem týmu zrodil nápad vytvořit v areálu školy na Bzenecké přírodní zahradu, ve které by se naši žáci setkávali s přírodou, zkoumali ji a zažívali zde proměny ročních období. Zahrada by současně sloužila jako prostor pro společná setkávání celé komunity školy - žáků, rodičů a učitelů.
Po společné debatě jsme proto vypracovali projekt s názvem "Zahrada badatelů" a začátkem roku 2018 podali ke Státnímu fondu životního prostředí ČR žádost o jeho finanční podporu. Jsme rádi, že naše žádost byla schválena a náš projekt tak mohl ve školním roce 2018/2019 odstartovat.
Podívejte se, jak to vypadalo při slavnostním otevření naší zahrady →
A zde si můžete prohlédnout, jaké byly naše původní představy:


