Výsledky vzdělávání - Školní rok 2024/2025
Výsledky přijímacího řízení na víceletá gymnázia najdete také ve Výroční zprávě za rok 2024/2025 (str. 12).


SCIO testování
Národní testování 5. tříd 2024/2025
Výsledky vašich žáků v českém jazyce řadí naši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování.
Výsledky vašich žáků v matematice řadí naši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování.

Národní testování 3. tříd 2024/2025
Výsledky našich žáků v českém jazyce řadí naši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol.
Výsledky našich žáků v matematice řadí naši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol.
Výsledky našich žáků v anglickém jazyce řadí naši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol.
Výsledky našich žáků v člověk a jeho svět řadí naši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol.
Výsledky našich žáků v klíčových kompetencích řadí naši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol.

Anglický jazyk – SCIO 2024/2025
Průměrná úroveň našich žáků v 5. ročníku je A2/B1, tuto úroveň očekává Rámcový vzdělávací program pro základní školy od žáka na konci 9. třídy základní školy.
Logická olympiáda
Logická olympiáda je soutěž pořádaná Mensou České republiky založená na logických úlohách, jejichž řešení vyžaduje samostatný a kreativní přístup.
Nerozhodují zde naučené znalosti, ale schopnost samostatného uvažování a pohotového rozhodování. Logická olympiáda je svým pojetím unikátní soutěží, protože se nejedná o znalostní soutěž, ale o soutěž rozvíjející především schopnost samostatného logického uvažování.
Pár základních údajů z olympiády:
Kategorie A (3.-5. ročník ZŠ) do soutěže zapojilo 21 770 řešitelů
- z toho v Jihomoravském kraji 3 675, z toho žáci naší školy 66,
- mezi 75 % nejlepších řešitelů základního kola se umístilo 48 žáků ZŠ Didaktis.
- Dva z těchto žáků postoupili do krajského kola, jeden se umístil na 5. místě v celostátním kole.
Kategorie A2 (2. ročník ZŠ) do soutěže zapojilo 4 846 řešitelů
- z toho v Jihomoravském kraji 904, z toho žáci naší školy 19,
- mezi 75 % nejlepších řešitelů základního kola se umístilo 9 žáků ZŠ Didaktis.
Kategorie A1 (1. ročník ZŠ) do soutěže zapojilo 3 983 řešitelů
- z toho v Jihomoravském kraji 823, z toho žáci naší školy 21,
- mezi 75 % nejlepších řešitelů základního kola se umístilo 10 žáků ZŠ Didaktis
Mateso
Mateso je matematická soutěž pro 5. ročníky základních škol pořádaná Tyršovou základní školou. Organizačně je MATESO podobné soutěži Pythagoriáda. Také má dvě kola, školní a městské, a v každém z nich řeší žáci 15 úloh.
Jako každý rok, i letos se naši páťáci soutěže zúčastnili. Školní kolo řešilo 28 žáků, z toho 10 úspěšně.
Pangea
Matematická soutěž Pangea je určena pro všechny žáky, kteří rádi řeší matematické úlohy. Pangea ale není ledajaká soutěž. Pracuje s reálnými příklady ze života a nabízí možnost zúčastnit se žákům 4. až 9. ročníků základní školy a studentům jím příslušných ročníků víceletých gymnázií z celé České republiky.
Na naší škole se soutěže zúčastnili žáci 4. a 5. ročníku z toho 1 žák postoupili do celorepublikového kola konající se v Praze. Ve finále se umístil na úžasném 5. místě.
Finanční gramotnost
Čtvrté a páté třídy se u nás pravidelně účastní soutěže ve finanční gramotnosti pořádané Nadací České spořitelny a podpořenou MŠMT ČR.
Tato aktivita přináší dětem nejen vzrušující soutěžní atmosféru, ale také důležité znalosti, které se v reálném životě ukážou jako užitečné. Máte vy například jasno v tom, jak efektivně chránit svůj bankovní účet, znáte strategie pro zhodnocení uspořených prostředků nebo způsoby, jak hledat možnosti úspor v domácnosti?
Naši žáci nejenom znají běžné pojmy jako jsou příjmy, výdaje, spoření a investice, ale mnozí jsou seznámeni i s termíny jako termínovaný vklad, úvěr nebo konsolidace.
Jeden tým bankéřů postoupil do okresního kola a reprezentoval nás i v krajském kole. Jejich úspěch není pouze odměnou za jejich úsilí, ale i důkazem, že energie vynaložená do rozvoje finanční gramotnosti dětí přináší ovoce.
Mediální gramotnost
Úžasného úspěchu dosáhli naši žáci v celostátním kole Olympiády mediální gramotnosti (OMG) – soutěži, která klade důraz na to, jak se děti a mladí lidé orientují v dnešním světě plném fake news, dezinformací a digitálních výzev.
Do celostátního kola se postupně probojovali dvě naše žákyně a jeden žák. Ve školním a krajském kole totiž prokázali své mediální znalosti i dovednosti při práci s internetem – šlo především o schopnost vyhledávání, rozpoznávání fake news, ověřování informací či o bezpečné chování na internetu.
Celostátní kolo proběhlo v Praze přímo v prostorách Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Kolo bylo rozděleno do dvou částí: Písemný test s otevřenými i uzavřenými otázkami.
Ústní část pro pět nejúspěšnějších účastníků, kde obhajovali své postoje a znalosti před odbornou komisí. Jedna z našich žákyň postoupila mezi pět nejlepších a v ústní části nakonec zvítězila! Máme tak vítězku celostátního kola OMG.

Náš úspěch je důkazem toho, že připravujeme děti nejen na poli tradičních znalostí a dovedností, ale věnujeme se i tomu, aby se neztratily v moderním světě, ve světě informací. Mediální gramotnost je dnes klíčová – a tento úspěch ukazuje, že naši žáci jsou na informační svět připraveni s přehledem. Mají požadované dovednosti. Jsou vedeni ke kritickému myšlení. Srozumitelně vyjadřují své vlastní myšlenky. A umí si je veřejně obhájit.